Lina

Ny frisyr!?

Publicerad 2011-06-01 22:24:08 i I huvudet på Lina,

Jag har kommit till en punkt i livet när jag inte orkar mer! Har under ca 2 år aktivt sparat ut håret för att "se hur långt det kan bli".. och ja... det är LÅNGT! I kombination med att mitt hår är rätt så tjockt så är det en himla massa hår! Överallt, i ögonen, i avloppet, i sängen och ja... överallt i hela lägenheten! 

Opraktiskt och varmt är det också. Sätter nästan alltid upp det i... inte en vanlig hästsvans, utan i en KNUT, för att bli av med det. Det är jobbigt att ha det utsläppt eftersom det tom. fastnar i armhålan om jag lyfter armarna för häftigt ibland. Speciellt när jag tränar. Händer även om jag har en låg hästsvans. Not Cool.
Jag gör inte ens nåt häftigt med håret, plattar det inte, lockar det inte, sätter inte upp det i fina klämmor och frisyrer, flätar nästan aldrig (trots att jag kan få superfina flätor)... Jag bara klämmer fast det så långt bort från ögonen som möjligt! 


Så nu är det stora frågan.. 

How short can I go... (ska läsas med melodin till "how low can you go" ni vet..)




Vad tror du? 

Någon av de här? Eller är det FÖR kort?
För att förtydliga så tänker jag behålla mitt mörka hår och inte bli blond. 

(Alla bilder är googlade och ärligt snodda av någon stackars krake i typ 27:e ledet eller nåt... Googla på "korta frisyrer" så dyker de upp)

Kommentarer & tankar

Postat av: Sara

Publicerad 2011-06-01 22:31:24

Den på hon med brunt hår var grymt snygg i alla fall! :)

Postat av: Saya

Publicerad 2011-06-01 22:39:01

Ooh, brunett-frisyren har jag som en sparad bild i datorn sedan länge. Klipper du så, så kommer jag bli avundsjuk!:p Men.. varför inte en längre, väldigt sluttande page? Typ kort i bak och till nyckelbenen i fram? Klippa mer går ju alltid bra, värre att spara - å andra sidan växer ju ditt hår som ogräs :)



Kram kram!

Postat av: Ayla

Publicerad 2011-06-01 22:40:25

http://scenbloggen.com/mildamatilda/files/2011/01/page11.jpg



http://www.google.se/imgres?imgurl=http://linngustafsson.se/images/2006/3862_5027_bosworth_kate_09_4x_1159285451_56744.jpg&imgrefurl=http://linngustafsson.se/category/beauty-amp-hair.html&usg=__Fne7ipJjjZDqOKj_xKq8lmYun-g=&h=544&w=400&sz=70&hl=sv&start=3&zoom=1&tbnid=R13G40ixMHT4eM:&tbnh=133&tbnw=98&ei=v6LmTc3dPIHZtAa2ytyhCA&prev=/search%3Fq%3Dsnyggt%2Bpage%26um%3D1%26hl%3Dsv%26biw%3D1366%26bih%3D667%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1



Någon av dem då?

Postat av: Lina

Publicerad 2011-06-01 22:51:03

Tack för tipsen!

Ayla, väldigt fina frisyrer men i den längden tror jag att jag skulle få samma problem som jag har nu, dvs massa hår i ögonen och jag skulle springa omkring i hästsvans mest hela tiden ändå :P

Men å andra sidan, som Saya säger så kan det ju vara bra att börja där någonstans och sedan klippa mer om det inte blev rätt, eller behålla om det fungerar :)

Postat av: Ayla

Publicerad 2011-06-02 00:32:46

Hehe jag tror du får fråga frisören också vad som går att klippa till din ansiktsform (jag blev avrådd från att klippa kortare sist jag var hos frisören, hon vägrade typ haha)



Förresten, angående träningskläderna har jag lagt upp en suddig mobilbild på bloggen nu! Haha har börja träna lite mer regelbundet nu men senaste veckan har inte varit så bra, har slutat sent på jobbet och bara längtat hem haha men fan vad surt med ditt gula linne! Tycker du ska reklamera det, de måste ju fixa rätt storlek åt dig, kompensera dig på något sätt..?? Välj ett annat på sidan? De har ju fått in väldigt mycket nu!

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela