Lina

Fitnessfighten dag 6

Publicerad 2012-02-06 11:35:01 i I huvudet på Lina,

Jag har jobbat hårt de senaste dagarna och alltså inte hunnit uppdatera hur det går för mig.
Det blir mycket mer matlagning än vad jag är van men det går rätt bra. Vi har ju en riktigt bra receptbank på http://www.worldofshape.se som vi tar del av.
Ett av de recepten som jag skrivit om tidigare fick jag en förfrågan om att lägga upp. Självklart, jag tror inte de misstycker på world of shape när jag så snällt länkat till dom. ;)
Pasta penne med fläskfilé vitlöks frästa champinjoner och paprika samt pepparcreme
1 portion

Ingredienser:
120 g fläskfile
70 g kokt penne
40 g paprika
50 g champinjoner färska
50 g kvarg
1 tsk olivolja
Salt och peppar

Gör så här: Bryn på fläskfilen först och lägg den på en tallrik. Fräs champinjonerna i 1 tsk olivolja lägg sedan i vitlöken och paprikan. Fräs ett tag lägg sedan i fläskfilen igen och fräs runt Hacka ner lite färsk persilja och häll i 70 g kokt penne och woka runt Salta och peppra

Pepparcreme: Kvarg/kesella. Blanda ut med lite vatten samt rör i salt och grovmalen svartpeppar.

Näringsguide Dagsintag: 298 kcal
Mängd: Kolhydrat 24 g | Protein 36 g | Fett 5,8 g | Fiber 2,9 g
Energiprocent: Kolhydrat 33 E% | Protein 48 E% | Fett 18 E% | Fiber 2 E%

När man byter ut penne mot "fjärilar" blir det så här:
image description




Anledningen att det inte går att kommentera ibland är att det är fel på appen till iPhone. Så de inläggen blir kommentar-lösa tills ny uppdatering kommer. Vill ni mig något går det alltid att kommentera på ett annat inlägg eller att leta upp mig på facebook.


Ha de gött!

Kommentarer & tankar

Postat av: Lena

Publicerad 2012-02-06 20:41:42

Hittade din blogg när jag sökte på husherren. Jag och min kille ska flytta in i D huset ( tvåa på 55kvm)nu april. Du har inga bilder på er lägenhet som du vill dela med dig av? :) Jättenyfiken på hur det kommer se ut då vi bara sett visningslägenheten som var en trea. Lägg gärna upp på bloggen om du vill :) Hoppas ni trivs i lägenheten!

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela