Lina

God söndagmorgon

Publicerad 2012-01-15 09:17:32 i I huvudet på Lina,

När jag klev upp strax efter åtta fick jag känslan att jag var den enda person som var ledig igår, är ledig idag och ändå inte var ute och roade mig. Och dessutom kliver upp så tidigt!

Det passar mig bra. Jag är en riktig morgonmänniska (oftast) och kan konsten att njuta av morgnarna.
Idag blev det en stor kopp julkaffe, det sista tyvärr, älskar zoegas julkaffe och köper det varje år. Passade på att testa att lägga till nästan ett kaffemått kardemumma i filtret. Det luktade jättegott! Smaken av kardemumma var inte så stark som jag trodde med tanke på doften men jag gillade hur näsan fick kardemumma och munnen fick kaffe, en intressant konflikt som fungerade.
Drack ur min specialmugg som jag fick av PP... en jul tror jag, det är en vanlig mugg men med formen av en engångsmugg och ett tillhörande silikonlock för att hålla värmen. Den är fantastisk!

Jag intog min plats på divanen vid stora fönstret (där jag sitter än) och myste framför ett av de där härliga "hitta hus"- programmen.
När solen började titta fram tog jag en paus från TVn och ägnade mig helhjärtat åt moder jord en stund. Vem kan låta bli när hon bjuder på en underbar och färgsprakande morgonshow för oss morgonpigga?

Godmorgon från Örebro!


Kommentarer & tankar

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela