Lina

Antagen!

Publicerad 2012-06-11 11:01:27 i I huvudet på Lina,

Fick ett mail idag.

"Du är en av de sökande som antagits som volontär..."


Det ska bli riktigt jäkla roligt och intressant att få "vara med", att få utbildning och insyn i polisverksamheten. Att få verktyg att kunna hjälpa till på ett bra sätt där det behövs. Att kunna vara med och avstyra problem innan de uppstår samt att kunna finnas för att svara på frågor från allmänheten.

Jag ser ett värde i att kunna hjälpa andra, på olika sätt, att vara medmänniska. Ni känner ju till min strävan efter att bli polis, att möta människor som inte har den bästa bakgrunden eller de bästa förutsättningarna. Att möta människor som av olika anledningar hamnat i svåra situationer. Oavsett om de gäller en bilolycka eller någon nära som gått bort. Jag hjälper gärna.

Ibland funderar jag på varför. Finns det någon inneboende drift hos mig att vara hjälte?! Att jag ska vara den som ställer allt till rätta och räddar världen.

Nej. Absolut inte. Det finns inte människor som kan det. Däremot kan många tillsammans med stor
medmänsklighet, förståelse för andra och ett stort hjärta göra skillnad. Oavsett om de har en blå uniform eller inte.

Se människan bakom handlingen och förstå. Betydligt lättare sagt än gjort. Jag tror att andelen "onda" människor är försvinnande liten. Däremot finns det individer som av olika anledningar handlar på ett sådant sätt att andra drabbas negativt. Se människan, förstå orsaken till handlingen och utgå från den orsaken innan en stämpel sätts i pannan på personen.


Det här känns bra! Jag ska få större möjlighet att komma ut och mötas.

Jag är ett steg närmre målet!


Kommentarer & tankar

Postat av: Saya

Publicerad 2012-06-11 18:18:28

Grattis!! Vad roligt! Är säker på att det kommer gå alldeles galant!

Postat av: Marianne Johansson

Publicerad 2012-06-12 07:14:55

10000 gånger grattis hoppas att allt blir så bra som du tänkt.Detta är du värd.Jättekram Faster Marianne

Postat av: Camilla

Publicerad 2012-06-12 08:41:33

Grattis finaste! Så kul för dig att äntligen få en djupare inblick i din strävan mot målet!

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela