Lina

Andra handbollspasset i vuxen ålder

Publicerad 2012-10-14 22:46:09 i I huvudet på Lina,

När jag gick på högstadiet fastnade jag för handboll. Jag har aldrig varit någon hejare på lagsport. Om man inte räknar att dansa med andra på scen som lagsport. Men handboll. Oj så kul det var, och en lagsport jag åtmindstånde inte var urusel på. Jag var med i vindelälvsskolans lag i vintercupen(Midvintercupen??). En gång om året spelade vi mot tre andra skolor. Det ger totalt antal spelade matcher: 9. Under hela mitt liv.

Det är min handbollsbakgrund.

Nu har min anläggning ÖUIF börjat med handboll! Jag blev alldeles till mig och SÅ KLART måste jag vara med!

Låt mig säga så här. De andra har... lite, en gnutta, yttepytte... Nä, de har betydligt MER erfarenhet än mig. De har spelat i lag och tränat med riktig tränare i flera år. Även om vissa haft uppehåll på typ fem år och liknande.

Idag var det mitt andra pass på ÖUIFs handbollspass. Dock har jag missat tre tillfällen (tre veckor) pga 1. Finfrämmande som jag prioriterar en miljon gånger före handboll (SARA) 2. Ont i ett knä 3. Bortrest.

Så nu var det med andra ord på tiden!

Efter 24h jobb på två dagar kändes det tungt att bara käka hemma och sedan dra till träningen. Men jag gjorde det! Och jag dog inte! Var inte lika trött som sist då jag typ stupade efter 40 min. Hehe. Nu var jag mer trött i huvudet än i kroppen. Men JAG GJORDE ETT MÅL! Tjoho!!!! Inte så snyggt, men jag är den enda som egentligen aldrig hållit på med handboll, så gör jag ett mål på andra träningen.

Ryggdunk på det!

Nu är det lite fika, lite film och sedan ska jag sova gott!

Kommentarer & tankar

Postat av: Elin Westerberg

Publicerad 2012-10-15 12:46:18

Bra jobbat!! :D Jag vill också spela... :(

Svar: Vi får planera in att du hälsar på över en söndag-måndag om tillfälle finns? :) Då får du vara med!
Lina

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela