Lina

Husvagnsnostalgi

Publicerad 2012-10-14 09:39:12 i I huvudet på Lina, Lina målar,

Har för första gången på länge druckit en kopp Yellow Label te. När jag luktade på påsen sveptes jag iväg ca 15 år tillbaka i tiden. Jag som inte brukar ha socker i mitt te lade omsorgsfullt ner en bit och rörde om. Jag ville förstärka känslan. Då, för ca 15 år sedan drack jag alltid mitt te med socker, då, var det i princip bara med mormor och Lennart som jag drack just Yellow Label.

När jag nu sippade på det (för) söta teet befann jag mig helt plötsligt med mormor och Lennart, i deras husvagn en varm sommardag på någon camping. Jag är ca 8 år och vi äter frukost. Det är alltid så mysigt att vakna upp i husvagnen med en hel dags äventyr på okänd mark framför sig. Mormor och Lennart har fixat en god frukost, limpor med skinka kanske, och bullar! Oftast före frukosten! Jag har på senare år förstått att det hör till ovanligheterna, men hos mormor och Lennart får man alltid (än idag om man vill) en liten kaka eller två som aptitretare innan frukost.

Så där sitter jag nu. Vid köksbordet i husvagnen, blåsandes i mitt Yellow Label, med mormor och Lennart. Vi har hela dagen framför oss!

Kommentarer & tankar

Postat av: Elin Westerberg

Publicerad 2012-10-15 13:03:15

Åh, det är samma sak för mig varje gång jag dricker det teet! Jag får minnen av hur vi sitter där i husvagnen och äter kex och spelar hej knekt. :)

Svar: Ja, så himla mysigt! och att vi drack saft ur pipmuggar hemma hos dom till vi var...ehm.. jag skulle säkert vilja dricka ur pipmuggen fortfarande om de köpte tillbaka huset! :D
Lina

Postat av: Pappa Westerberg

Publicerad 2012-10-17 22:00:15

Tycker dina teckningar är så fantastiskt härliga. Blir glad av dem. Ger din blogg en djupare personlig karaktär/Pappis

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela