Lina

82,2% av dygnet

Publicerad 2013-04-02 16:00:47 i I huvudet på Lina,

Under förra dygnet, räknat från kl 7.00 på måndagmorgon till kl 7.00 i morse jobbade jag 19 timmar och 45 minuter. Jag var alltså PÅ JOBBET (jobben) i 19 timmar och 45 minuter av dygnets 24 timmar. Fick kramas med PP i ca 2,5 timmar  av min lediga tid, dagens höjdpunkt :)
 
Är rätt trött nu men har en halv kopp kaffe i magen så det blir nog bra snart. Anledningen till denna extrema arbetsdag är att jag tänkte ungefär: "Jag har jobbat hela påsken nu, dessutom inföll sig detta på min normalt sett lediga helg. Jag har varit ensam hemma på kvällarna och haft tråkigt. Va fan, nu avslutar jag detta elände med buller och bång! I will NOT go down! NU KÖR VI!!" 
 
Så nu sitter jag här, trött men glad, och ser fram emot en normal arbetsvecka. 
 
 

Kommentarer & tankar

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela