Lina

Intervjucoachning

Publicerad 2013-04-04 02:18:05 i I huvudet på Lina, Resan mot polishögskolan,

Minns inte om jag skrivit detta, men är varslad från jobbet pga att vi kanske tappar en stor kund. För min del innebär det då att jag tappar mina garanterade timmar och blir behovare igen.  Mitt företag har en försäkring som gör att jag och mina varslade kollegor har rätt till omställningsstöd. Dvs jobbcoachning. 
 
Jag tänker -why not- och gick på mitt första möte idag. Eftersom jag känner mig säker i min jobbsituation trots varslet kan jag med lätt hjärta ta del av tips och hjälp för att bli mer attraktiv på arbetsmarknaden. Detta utan press och ångest över en stundande arbetslöshet. 
 
Mötet gick över förväntan bra och var riktigt trevligt! Jag berättade om mina planer att en dag jobba som polis och min aktuella ansökan till PHS. Jag uttryckte önskemål att få intervjucoachning då jag känner att det är något jag vill utveckla och öva på inför rekryteringsprocessen. Vet ni, min handläggare ska försöka ordna så jag får en träff med deras (hennes ord) "tuffaste" coach. Tydligen en kvinna med med många års erfarenhet bakom sig och en riktigt bra intervjucoach! Egentligen jobbar denna person inte med omställningsstöd men min handläggare ville ändå att jag skulle träffa just henne om tid finns. Pga att hon alltså tydligen är awesome! Haha :) Spännande hur som helst och kul att jag verkar gett ett så bra intryck att regler förhoppningsvis blir böjda för min skull.

Kommentarer & tankar

Postat av: mamma

Publicerad 2013-04-04 12:03:41

Heja heja!!

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela