Lina

Med mål i siktet

Publicerad 2013-04-09 17:51:10 i I huvudet på Lina, Resan mot polishögskolan,

Här har det varit lugnt ett tag. Det beror främst på att jag inte haft det lugnt. Har jobbat och jobbat extra. Mycket sjukdom som härjar på jobbet så jag själv badar mer eller mindre i handsprit nuförtiden. Försöker klä mig varmt och träna mycket. Peppar peppar så ska jag väl klara mig från vårförkylningen.
 
Idag var jag på mitt andra möte med jobbcoachen. Det var även idag mycket givande och stimulerande, hon tror på mig och kommer göra allt hon kan för att förbereda mig inför antagningsproven till PHS. Det känns bra med all stöttning jag kan få. Det är nog få förunnat att få professionell coachning. Vilket så klart är toppen, men samtidigt tror jag att det kommer kännas värre om jag inte tar mig in. Händer det så är det bara att lära av det och gå vidare. Men ändå...
 
Inga nyheter på ansökningsfronten än. 
 
Jag har sökt C-kursen i kriminologi till hösten, jag är inte helt hundra på om jag kommer läsa den men har sökt i alla fall. Hoppas i sådana fall på att min kamrat Jessica också läser kursen då, för då har vi tänkt teama upp och skriva en grymt bra C-uppsats  ;)
 
Har även lagt upp ett löparmål som innefattar 5km x3 i veckan. Hoppas kunna hålla det och att vädret är på min sida. Tanken är att under 8 veckor jobba på att pressa tiden på 5 km för att sedan de följande 8 veckorna pressa tiden på milen. Programmet kommer från ett träningsmagasin så det är väl egentligen inte JAG som lagt upp träningsplanen, men jag ska ge det ett försök!
 
Dags för dagens middag som består av lax i citron och råris. 
 

Kommentarer & tankar

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela