Lina

Baddaren

Publicerad 2013-05-22 13:56:00 i I huvudet på Lina, Resan mot polishögskolan,

För kännedom: Då man gör fystesterna för PHS kan man bli kallad på plats att även utföra simprov. Alla sökande har gjort provet på hemmaplan med en simlärare som intygat att man kan utföra vissa moment, däribland dyka från kanten och plocka upp en docka från botten.
 
Detta känner jag alltså till och är något jag tänkt en del på de senaste dagarna. Så, idag tog mig i kragen och drog till Eyrabadet på förmiddagen. Det var jag och 5-10 pensionärer. Ganska lugnt med andra ord. 
 
Jag ställde mig på kanten och tänkte "Huuuuur ska det här gå!?" Jag har inga problem med vatten, jag badar, simmar och doppar mig utan problem. Men att dyka från kanten, det är inget jag behövt och alltså inget jag varit intresserad av att öva på. Sist jag dök från kanten var 2007 då jag var tvungen att ha på papper att jag klarar det inför polishögskolan. Tja, det var då. 
 
Nu stod jag där vid kanten igen och letade mod. Gled ner i vattnet med fötterna först och simmade lite. Inombords brottades jag med "Det är för mycket folk här nu, jag går hem och hoppas det löser sig på plats. Alla behöver ju inte utföra simprovet där. Jag kanske slipper." Samt "men lina förihelvitte! Nu är du här, du är i en bassäng!! Och det är typ 5 pers här! Gör det nu! Du KAN, du är bara feg och ovan!"
 
Så det blev en kompromiss. Frågade badvakten om hjälp. Hon, Josefin, var supersnäll och verkade tycka att det var roligt att hjälpa mig! Vi övade först med ring och sedan med docka! Att hon såg på gav mig pushen jag behövde att våga dyka i! 
 
TUSEN TACK JOSEFIN FÖR HJÄLPEN!
 
Nu är jag så redo jag kan bli! 

Kommentarer & tankar

Postat av: mamma

Publicerad 2013-05-22 14:57:43

Underbart Lina!!!!! Till och med en svordom på Norrländska!!!!
Heja, Heja!!!

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela