Lina

Drogtestad

Publicerad 2013-05-28 21:53:00 i I huvudet på Lina,

Nu är jag redo för ett inlägg igen. Det har ju varit lite fattigt på den fronten sedan den intensiva perioden kring fystesterna. Nu är jag i den inledande fasen av två intensiva jobbveckor istället, så räkna med viss frånvaro.
 
På ena jobbet (behovsanställd) är det kaos pga att produktionen ökar men inte personalstyrkan. Kollegorna går snart på knäna så jag försöker ställa upp så mycket jag kan! Idag var jag där 8-16 för att sedan, utan att mellanlanda hemma, dra till andra jobbet (mitt deltidsjobb) för ett pass mellan kl 17-21. När jag satt och klämde en matlåda (ja herregud, att planera måltiderna är det värsta med att jobba intensivt!!) kom en av cheferna fram och frågade när mitt pass började, när jag skulle åka. Sedan frågade han om jag var kissnödig!? 
En mycket udda fråga från en chef. Så jag ställde motfrågan: Hurså? 
 
DROGTEST!
 
Tjoho, så är det att jobba inom min branch. Titt som tätt måste man kissa i en mugg innan man börjar jobba. Nåväl, det var väl på tiden. Blev anställd inom ena företaget 2010 och hamnade mellan stolarna så drogtestades aldrig inför anställningen, något alla ska göra, trots att jag påtalat denna miss. När jag sedan började på andra företaget slapp jag kissa i muggen med motiveringen att jag ju redan är anställd inom branschen och alltså borde vara grön. Har sett kollegor testas men själv har jag aldrig varit en av de slumpmässigt utvalda... Förrän nu då.
 
Hoppas allt är som det ska med kisset :) 
 
Hard work, work, sedan blir det midsommar i Fjällbacka! 
 
 

Kommentarer & tankar

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela