Lina

Mina tankar just nu

Publicerad 2013-05-16 10:42:05 i I huvudet på Lina,

1. Tuff jobbvecka. Fyra nattpass, en ledig dag (ägnas åt att ställa om dygnet) två dagpass över helgen. PLUS extrainsatt tid för mig inne på kontoret utöver detta. Måste fixa ett datorbaserat prov inom 14 dagar.
 
2. Stegtävlingen går i och med detta, sådär. Har inget jobb där jag rör särskilt mycket på mig. Tyvärr.
 
3. Vilket i sin tur leder till att jag pressar mig själv till att gå ut och springa när tid finns. Vilket blir i luckor där jag hellst vill pysa ner i soffan och lägga benen i högläge.
 
4. Lustigt det där, förra veckan jobbade jag knappt alls. Tid för återhämtning. Den här veckan blev det tvärt om.
 
5. Eurovision song contest. Blir nördigare med åren och ser fram mot varje deltävling. Förstår inte varför Danmarks bidrag är så hajpat. Jag gillar Hollands Anouk mycket mer! Tummen upp för Petra Mede och hennes brittiska accent. Stor applåd till Bounce Benke och Kleerup för den fantastiska mellanakten! Ikväll ska jag försöka se showen via webben eftersom det är fjärde jobbnatten för mig då.
 
6. Frukost
 
7. Uh, hur ska jag orka springa nu. Nyss vaknat och ska vara på jobbet kl 14. Men ut måste jag. För att tanka energi från solen om inte annat.

Kommentarer & tankar

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela