Lina

Sammanfattning av förmiddagen i Kristianstad

Publicerad 2013-05-23 12:04:00 i I huvudet på Lina, Resan mot polishögskolan,

Drygt 7100 sökande
 
Cirka 2500 kallas till fystesterna.
 
Ungefär 10% av de som kallas dyker inte upp. Lika stor andel misslyckas på testerna.
 
Av de återstående får cirka 900 en kallelse till pliktverket i antingen Stockholm, Göteborg eller Kristianstad. Utgångspunkten är meriter. Vi granskas och de med bäst betyg, arbetslivserfarenhet och eventuella akademiska poäng får fortsätta processen. I början av augusti kommer beskeden om vilka de vill se mer av.
 
Såååååå
 
Nu får vi vänta till i augusti för vidare besked!
 
Så.Underbart.Skönt!
Vilken grupp och vilken känsla! Alla var tokpeppade och jag både gav och fick ryggdunkar till höger och vänster. 
 
Löpningen: Sprang i grupp 3 av 4 där grupp 1 var långsammast och grupp 4 snabbast. Tog nytt personbästa och klockade in på 9.13 YES!
 
Harres test/hinderbanan: REV på testomgången! Så psykande! Men klarade det på första riktiga försöket. Tiden blev drygt 13 sek, maxtiden är 16 sekunder. 
 
Lyftprovet: Inga konstigheter :)
 
Simning: Ingen simning för oss, men instruktören tryckte på att det var viktigt att öva om vi är osäkra eftersom det är tester på själva utbildningen som är viktiga.
 
Nu ska jag duscha och tagga ner. Kl 13.30 börjar jag resan hemåt. 
 

Kommentarer & tankar

Postat av: Sabina

Publicerad 2013-05-31 18:23:34

Såå bra jobbat!! Håller mina tummar för dig. Tusen tack för alla fina kommentarer du lämnar på bloggen. De värmer lika varmt varje gång. Många kramar!!

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela