Lina

Julstämning

Publicerad 2013-11-26 22:23:21 i I huvudet på Lina, Resan mot polishögskolan,

Dags för ett livstecken här tror jag.

Dagarna rullar på. Trivs fantastiskt bra på jobbet. Det är verkligen blandade känslor att jag nu måste säga upp min tjänst. Haha, jag har kämpat stenhårt för PHS i fem år och nu när jag ÄNTLIGEN jobbat mig till en trygg anställning med roliga och krävande arbetsuppgifter, ja DÅ kommer jag in! 

Snacka.om.i-lands.problem.

Än vet jag inte så mycket mer om framtiden. Enl en blivande klasskamrat ska vi spendera var 6e vecka i sthlm, tur för mig att lillasyster bor där nu<3 och vi kommer ta examen samtidigt, OCH samtidigt som vår bror tar studenten! Förutsatt att allt går bra. 2016 våren. Det var en parentes. Var 6e vecka i Sthlm alltså och 1-2 dagar i Dalarna. Fråga mig inte VAR i Dalarna, för det vet jag inte. Haha. 

En del av mig vill ringa polisrekryteringen och tvinga dem att berätta ALLT!! Samma del som tycker att jag borde ta "ansvar" genom att ta reda på detaljer kring hur utbildningen ser ut rent praktiskt. Sedan finns den delen i mig som är laid back och vill vänta tills att de kontaktar mig! Lite spänning kan jag väl få ha kvar, tids nog får jag ju veta hur upplägget ser ut. 

Julen närmar sig även i år. Jag har hemmagjord glögg som står och myser i skafferiet, om tre veckor är den kryddig och klar. Jag och PP köpte julgardiner som vi satt upp i helgen! Sjukt mysigt! Vi har även en amaryllis på gång och tre hyacinter som redan sprider juldoft i hela lägenheten! 


Till helgen blir det adventsmys i fjällbacka med min make och våra vänner Simon och Lina. 


Kommentarer & tankar

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela