Lina

Det har hänt!

Publicerad 2013-10-19 16:31:38 i I huvudet på Lina, Resan mot polishögskolan,

Här om dagen hände det...


Har inte hunnit smälta det än... Jag kom in, men inte i Umeå, utan på distans, mitt andrahandsval. Kommer bo kvar med min man och samtidigt bli polis!

Det har hänt! 

Kommentarer & tankar

Postat av: Marianne Johansson

Publicerad 2013-10-21 06:06:41

Grattis.

Svar: Tack tack!! :)
Lina

Postat av: Emilia

Publicerad 2013-10-22 11:32:00

GRATTIS! Ska själv plugga på distans från Skåne! Ses i Stockholm! :)

Svar: Sweet! Grattis till dig med! Ja det gör vi! :D
Lina

Postat av: Linn

Publicerad 2013-10-22 18:30:55

Hej! Kommer du blogga under tiden på polishögskolan?

Svar: Hej! Jag hoppas det. Jag är ju rätt slö på att blogga men något inlägg här och där om utbildningen kommer nog dimpa ner :)
Lina

Postat av: Frida

Publicerad 2013-11-12 13:39:53

Hejsan,

En liten fråga gällande polishögskolans fystest. Jag ska nu om tre veckor göra polisens fystest, fick veta detta igår Måndag. Hur ser du på det här med vikt och en mindre nätt tjej? kan det vara till en nackdel? tex dra dockan på 77kg? jag är nämligen lite osäker på just det här med vikten. jag ahr spelat fotboll hela mitt liv, tränar forfarande med löpning och gym/cireklträningar vägen dock 56kg och är 168 lång. Jag är självklart envis men är orolig över det här med vikten och vad lärarna ska tycka?

Och den sista övriga frågan, baddräkt är det ett måste vi simningen? vad bruka tjejerna ha? Vänligen Frida <3

Svar: Hej Frida!
Såg din kommentar lite sent men hoppas jag hinner nå dig innan det är dags för dina fystester! Grattis till det förresten! Jag har själv halkat in som reserv på fystester (2008) och gick vidare till psykolog mm sedan, håller tummarna för dig!

Att vara en nätt tjej ser jag inte som något problem. Jag är inte heller byggd som en stereotyp polis. Jag kom in på mina 160 cm och 68 kg. Är både kort och överviktig till mina centimeter :P men jag är stark, hehe. Kolla noga på tekniken vid lyftet och öva gärna hemma på en kompis (helst en som väger minst 77kg) jag lyfte en kille på 90 kg vid övning och han kändes nästan lättare än dockan. På hemsidan (polisen.se/blipolis) finns videoklipp på tekniken vid lyftet. Kolla där om du inte redan gjort det. :)

Så de bryr sig inte om hur du ser ut, de bryr sig bara om huruvida du fixar fuskaren eller inte.

Ang simningen så vet jag inte, jag har aldrig behövt göra det, men packade ner en "stadigare" bikini ifall jag hade behövt simma. Ta något du kan dyka i utan att behöva leta någon del efter nedslaget ;)

STORT LYCKA TILL!
Lina

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela