Lina

Lättnad!

Publicerad 2013-09-25 12:39:09 i I huvudet på Lina, Resan mot polishögskolan,

Vet ni vad, jag klarade synkraven!! 

Först fick jag kissa i en mugg, sedan var det lyftprov. Tjejer lyfter generellt mellan 1-3 på en skala upp till 9. Det är tydligen någon typ av exposivitet som män generellt är bättre på. Jag lyfte en 4:a!! Trots att jag dras med förkylningen lyckades jag med det, så är riktigt nöjd. Blev väldigt torr i mun och hals efter det så fick avbryta för att dricka lite ;) Sedan kom syntestet och det gick över förväntan. Tyckte det var lättare än hos optikern till och med! Skönt. Däremot fick jag kämpa mer än vanligt vid hörselkollen. Pga förkylningen susade och brusade det i huvudet på mig. Kände under tiden att det inte alls gick bra och blev riktigt nervös, men jo, lite spretigt sa hon att det var, men godkänd!

Sedan flöt allt på och jag är med och kämpar in i det sista! 🎉

Just nu är jag på tåget hem. Vi står stilla pga tekniskt fel men jag har varken bråttom eller tågbyten att tänka på så det är ok. 


Kommentarer & tankar

Postat av: Moster

Publicerad 2013-09-25 16:21:07

Men oh så skönt att allt gick vägen!!! Förstår att du varit rejält nervös, dumma förkylning som kom precis nu.. Äntligen kan du slappna av och inte behöva ladda för några fler tester. Kraaam!!

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela