Lina

En tids sjukdom

Publicerad 2014-02-22 11:05:56 i I huvudet på Lina, Polisstudent,

Blev sjuk i måndags med halsont och snuva. Det är aldrig lägligt att bli förkyld som ni vet, fick stå över veckans självskydd och bara titta på. Extra jobbigt var det eftersom vi efter självskyddet hade en cirkelbana med olika typer av styrke och spänstövningar. Verkade vara riktigt roligt men jag fick nöja mig med att passa de andra i bänkpress.

Vår första lektion kring trafik och bilkörning hade vi i tisdags. En heldag i Borlänge stod på schemat. Vi gick igenom förväntningar på kursen och sådant man brukar inleda ett nytt moment med. Att köra blåljus är något som tar lååång tid innan vi får göra! Del 1 är den undervisning vi får i skolan under våra två år här. Del 2 gör vi under aspiranttiden och del 3 är en kurs vi tar när vi börjat jobba som polisassistenter. Så det dröjer några år innan jag får köra i skarpt läge ;). Väldigt spännande är det i alla fall. En liten rundtur över hur polisbilen ser ut invändigt fick vi också. Det finns väldigt många manicker och gadgets i bilarna alltså, allt från radio och gps till verktyg, spikmatta och rejäla skyddsvästar.

Nästa vecka åker vi till polishögskolan för NU-vecka. Då blir det en hel del seminarier och även övningar där vi för första gången själva ska gå in och agera i situationer. Som tur är går förkylningen åt rätt håll så jag bör vara fit for fight tills dess!

 

Kommentarer & tankar

Postat av: Mamma

Publicerad 2014-02-23 09:58:18

Härligt att du börjar känna dig bättre, Lycka till! Kram.

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela