Lina

Träning idag, igår och imorgon.

Publicerad 2014-02-13 18:27:10 i I huvudet på Lina, Polisstudent,

Har sedan NU-veckan (närutbildningsvecka, de veckor vi är i stockholm) steppat upp gamet så att säga, vad gäller träning. Det är betydligt fler fysiska krav inom utbildningen än inför den. Över stenhårt på armhävningar (yes, på tårna) och bänkpress. Måste fixa 10 reps med 30 kg på stången för att bli godkänd. I dag klarar jag det, men knappt, så det är bara att ligga i.

Samtidigt känner jag hur den ökade träningsdosen gör mig gott! Jag löptränar enligt Ida Wargs löputmaning vilket ger ca 2 mil i veckan, samt styrketränar. Jag och PP har testvecka med matsedel vilket också gör att jag äter bättre och känner mig stark. 
 
Just nu jobbar vi med grupparbete och kommunikation, mänskliga rättigheter, mental träning samt polislagens paragrafer. Imorgon är det seminarie på bland annat paragrafen som säger att en person som omhändertas enligt PL 13 måste meddelas om anledningen. 
 
Jag tycker att det är svårt att hitta något intressant att skriva om nu för tiden, eftersom mina dagar nästan bara består av suderande, föreläsningar och grupparbeten. Men jag försöker som vanligt att uppdatera bloggen lite då och då :)
 
På tal om träning så kan jag berätta att vi haft vår tredje lektion självskydd och att det börjar ta sig. Det är väldigt svårt att få in tekniken när man ska ta grepp. Att veta hur man ska parera motsträviga individer utan att behöva vara allt för stark. Det är en utmaning. PP säger i alla fall att han märker att jag blir bättre (eller så vill han bara vara snäll, haha). 
 
 
 
Lägg märke till det stora blåmärket jag fick efter förra veckans självskydd. Var tydligen inte så bra på att skydda mig där :P
 
 
 

Kommentarer & tankar

Postat av: mamma

Publicerad 2014-02-13 18:53:17

Lina armstark! Kraaam

Svar: Och starkare ska hon bli!
Lina

Postat av: Marcus

Publicerad 2014-04-06 16:34:28

Kul att du kommit in och är igång! Ska själv söka nu i vår tänkte jag. Vore kul om du kunde dela med dig av vilka olika fyskrav som ställs under utbildningen, tränar stenhårt nu inför uttagningen men det är ändå intressant att se vad som kommer krävas av mig efter årsskiftet! (Ja jag har för avsikt att komma in på första försöket! =) Man måste tänka positivt och lite kaxigt!) Antingen om du vill ta det här på bloggen eller direkt via mail.

// Marcus

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela