Lina

What lovers do

Publicerad 2017-09-25 22:39:45 i I huvudet på Lina, I örat på Lina,

Min musiksmak är den klassiska "jag gillar det bästa av det mesta" aka mainstream. MEN.
Här kommer ändå i örat på Lina just nu. 
 
Bäst i alla kategorier just nu. Top 3.
 
  
  
 
 What lovers do - Maroon 5
 
Mi Gente - J Balvin, Willy William
 
Khaliffa - Helt seriöst
 
 
Adam Levine, sångaren i Maroon 5, har ungefär ~världens härligaste röst. Den är verkligen speciell och jag har alltid gillat Adam Levine och hans röst sedan This love släpptes i Sverige någon gång under min gymnasietid (2004-ish?).
    Hur som helst är What lovers do het på den lobala topplistan på Spotify just nu. När jag rustade på inför jobbet igår spelade jag topplistan och just den låten. Min kollega F hoppade till och började i princip dansa och skratta direkt. Hon förklarade att hon just nu diggar den låten stenhårt och vi upptäckte ett gemensamt intresse för Adam Levines speciella men fantastiska stämma. Vi poppade låten gärnet i radiobilen och humöret var på topp hela kvällen. 
    Passet avslutades med att vi genom gediget polisarbete och att stjärnorna stod rätt på himlen, lyckades ta och gripa två inbrottstjuvar. Bevisningen är oerhört god och jag och F gjorde ett fantastiskt gott jobb om man får klappa sig själv på axeln (och det får man). Efter det lyckade ingripandet och tre timmars övertid med all avrapportering så åkte vi tillbaka till vår polisstation och gjorde vad? Jo, spelade What lovers do så högt att det vibrerade i hela polisbilen. Så. Himla. Härligt. 
    Kommer för alltid förknippa låten med ett av mina bästa arbetspass hittills! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer & tankar

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela