Lina

Strömavbrott igår

Publicerad 2008-02-11 08:29:45 i I huvudet på Lina,

Jag och PP var ute på promenad igår eftermiddag/kväll när helt plötsligt.... po0f* så släcktes ALLT ljus! :D Inga gatlampor lyste, inga lampor i husen, INGENTING!
Då kom jag på hur skönt det är med mörket egentligen! Det är ju det jag är van, uppväxt i norrlands skogar och allt. Inga jobbiga lampor som sticker en i ögonen, bara lugnt mörker.
PP som är stadsbo tyckte inte det var så kul med mörkret "tänk alla våldtäktsmän, det är happy hour för dom nu" jaja, okej, mörker = ökad risk för olyckor och brott, men jag tänker inte så. Det finns lixom inte i mitt huvud påriktigt. Tror det har att göra med att jag är uppvuxen i kärnan av trygghet.


När det blev mörkt såg jag bara skönheten i natten <3


Tillslut kom dock strömmen tillbaka, lite synd , för jag och ajla hade det så mysigt med levande ljus i vardagsrummet.
Men bra trots allt med tanke på alla frysar och annat. Vi är verkligen beroende av strömmen.

Nu frukost och sedan GYM! (det bidde inget gym igår, skärpning)

Kommentarer & tankar

Postat av: mamma

Publicerad 2008-02-11 09:32:34

Hejsan Lila!
Du anar inte vad det värmer i hjärtat, när du skriver att du är uppvuxen i kärnan av trygghet.
Jag blir rörd då...
Älskar dig!
Kram Mamma.

Postat av: Lina

Publicerad 2008-02-11 10:47:47

hallå, mamma, sist jag kollade hade du döpt mig till Lina, inte Lila ;) men det hade varit fränt att heta det :P hihi.

Jag älskar dig med mammis! :)

Postat av: PP

Publicerad 2008-02-11 20:23:07

Jaa det är opraktiskt med ständigt mörker, såg ju inte vart jag gick ;)

Det var tydligen bara ca 10,000 hushåll som blev utan ström, det såg ju ut som hela stan var mörklagd när vi kollade ut över stan :P menmen

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela