Lina

Ska jag ha dåligt samvete?

Publicerad 2013-05-30 23:52:39 i I huvudet på Lina,

Till skillnad från sist, stannade jag inte den här gången när jag såg en liftare. Var på väg i bilen hem från jobbet. Det hade börjat mörkna och regnet föll i små droppar. Såg en ensam figur promenera med en Ica-kasse i ena handen. Felet hon gjorde var att hon slängde ut liftartummen för sent. Jag hann inte fatta ett aktivt beslut innan jag passerat. När hjärnan sedan kom fram till att det nog vore sjysst att låta henne åka med en bit och slippa regnet, tja då var jag ju ännu längre bort och hjärnan började tänka att jag nog hade åkt för långt för att det skulle verka normalt att stanna. När den tanken var klar var jag ännu längre ifrån henne... Så tja, jag susade vidare. 
 
Och nu sitter jag här, med en gnutta dåligt samvete. 
Hoppas någon annan stannade och hjälpte henne hem.
 
Ang mina ömma ögon, troligtvis är det allergi. Fick en allergitablett av en kollega och efter ett par timmar kände jag en påtaglig förändring! Mindre huvudvärk och mer studs i kroppen, ska förbi Apoteket imorgon och be om egna piller tror jag. Jäkla natur! Har aldrig haft känningar tidigare men fick visst en overload av natur igår. 
 
 
Ilska över att något så vackert kan orsaka sådana besvär. Och då är jag ändå grymt förskonad från pollenallergi. Ömkar verkligen för de som har stora besvär på våren! Håll nu tummarna för att det är övergående besvär för mig. 

Kommentarer & tankar

Dela med dig av dina tankar!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Jag är en helt vanlig person som drömt stort och siktat framåt. Flyttade hemifrån som 16-åring, drog en si sådär 100 mil hemifrån efter studenten och fann kärleken i både min nya stad och i han som blev min make. När något går mig emot finner jag på nya sätt att ta mig framåt, jag jobbar nu med mitt drömyrke och är precis där jag vill vara. Problemlösare, ihärdig, feminist, dansare och kärleksfull är några ord som kan beskriva mig. Livsmotto: "He hannel int om å rå ve, he hanne om å ta i tills he följ ve!"

Kategorier

Historisk tillbakablick

Prenumerera och dela